zaterdag 24 november 2012

Ze past! :)

De KLQ is afgeleverd :) Ik kon niet bij de aflevering zelf zijn, maar natuurlijk ben ik wèl zo snel mogelijk even langs geweest. Om te passen!


Het was die zaterdag prachtig weer, bij ons aan de kust en naar het westen kijkend. Toen we echter in de auto onderweg naar Lelystad zaten, begon het ter hoogte van Amsterdam al te misten en hing er lage bewolking. Verder richting Lelystad werd dat alleen nog maar erger. Het was op Lelystad zelfs zo erg, dat er die dag nog niemand opgestegen was. Het was al wel aan het openbreken, maar de bewolking hing nog te laag voor VFR vluchten.
Dat betekende voor "mijn" vliegtuig, dat ze samen met de complete reguliere KLM Aeroclubvloot buiten stond te wachten op het startsein (de ANJ en JBH stonden nog binnen).



De geplande vlucht van die ochtend had natuurlijk nog niet plaatsgevonden. Dat gaf mij nog wèl even de gelegenheid om in de cockpit te kruipen èn om nog wat fotos te schieten.


Wat is het toch een machtig mooi toestel! Toen het weer het toeliet, stroomde vliegveld Lelystad onmiddelijk leeg. Ook de KLQ koos dus het luchtruim:


Zo te zien was het een plezierig vluchtje geweest:


Ik ga voorlopig nog niet beginnen met mijn praktijklessen, want daar heb ik nog wat meer centen voor nodig. Maar ik wil wel zo snel mogelijk met een vliegvriendje meevliegen, zodra hij "uitgechecked" is op het toestel. Dat wil zeggen dat hij eerst met een instructeur gevlogen moet hebben, om de ins en outs van dit specifieke toestel aangeleerd te krijgen. Met name de Garmin G500 en GTN 650 (die drie computerschermpjes) zijn nog niet echt gebruikelijk gereedschap in de sportvliegerij.
Daar zit dus wat zelfstudie aan en dus een instructievlucht. Ook de specifieke snelheden zijn voor dit toestel net iets anders dan gebruikelijk voor de andere toestellen in de vloot, dus dat is ook even wennen.
Dat krijg je hè, met zo'n slanke dame :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten