maandag 12 maart 2012

Demodag




Zaterdag 10 maart was er een Aquila demodag georganiseerd bij KLM Aeroclub, waarbij een paar instructeurs hun diensten gratis ter beschikking stelden aan geïnteresseerden voor een proefvlucht, -les, of eventueel een check-out. Dat scheelt toch al gauw weer een paar tientjes per uur, dus het was dit weekend extra interessant om met de Aquila demonstrator kennis te komen maken.
Ik ben daar heen gegaan, ook al heb ik me al ingeschreven voor een participatie. Het ging mij meer om de sfeer en het kijken naar de voortgang van het aantal participanten. Ook wilde ik nog wat foto's maken van de inmiddels al derde demonstrator. Na de D-EWTF heeft KLM Aeroclub nòg een demonstrator gehad, en daarna de F-HARN die daar op dit moment de vloot completeert.


De belangstelling was groot, maar het weer wilde niet echt hard meewerken. Mist en laaghangende bewolking maakten het vliegen gedurende het merendeel van de ochtend onmogelijk, dus werden alle vluchten naar later op de dag verplaatst, met een wat krappere planning. Dat liet natuurlijk niet veel tijd om tussen de vluchten door nog even in de kist te klimmen, of op mijn gemak fotos te nemen. Iedere keer dat de kist weer binnen kwam, stormde weer een trosje enthousiastelingen naar buiten om het kunstof wonder van dichtbij te mogen aanschouwen.
Einde van de dag nog even het bewijs vastgelegd dat twee mannen van ieder ruim twee meter comfortabel in de cockpit passen:


Ook geïnteresseerd? Kijk op www.klmaeroclub.com en klik op de Aquila banner. Daar vindt u alle informatie die u nodig hebt. U vindt daar een folder, de originele presentatie van het idee, een rekensheet (Excel), en de overeenkomst...
1 April is de sluitingsdatum voor deelname. En dat is geen 1 april grap, dus wees er snel bij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten