zondag 1 april 2012

It giet ôan

Jawel!
Het minumum aantal participanten is bereikt, dus de corporatie kan officieel worden opgericht, en de Aquila kan dan worden aangeschaft!

Deze winglet is van mij!
Er waren vrij precies 40 participanten op 1 april ( de einddatum van de overeenkomst), dus er zijn nog ongeveer 10 participaties te verkrijgen. Het maximum aantal is namelijk op 50 gesteld. Er is nu genoeg geld in kas om de opdracht te plaatsen en totdat de laatste termijn betaald moet worden is er nog tijd om extra participatieovereenkomsten te tekenen. Dat zou dan de prijs van een aandeel nog een beetje drukken (en dus ook de opbrengsten).
De oprichting van de corporatie en het plaatsen van de opdracht zal nog wat tijd vergen en de levertijd van het toestel zal ongeveer drie maanden bedragen. Dus eind juli, begin augustus al een nieuwe tweezitter de KLM Aeroclub vloot completeren. En ik ben dan voor 2 tot 2.5% "mede-eigenaar"! :)

2 opmerkingen:

  1. Hoi Eric,
    Leuk om te lezen dat je een participatie hebt genomen in de Aquila A210. Lijkt me een leuke kist.
    Ik ben inmiddels begonnen met de opleiding in Eindhoven, ben bezig met theorie en praktijk lessen. Inmiddels zo'n 7 lesuren gevlogen.
    Bij ons zijn ze ook een aantal mogelijkhden aan t onderzoeken naar nieuwe vliegtuigen, ook de Aquila A210. Er wordt, net als bij de klmaeroclub, ook gekeken naar participatie model.
    Ben benieuwd naar wat het gaat worden, heb zeker interesse.

    wanneer ga jij aan de slag?

    groet, Klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cool dat je al bezig bent, Klaas!
    Voor mij zal dat nog even duren. Dat ligt niet aan de Aquila participatie, hoor! Die gaat door, zoals je hebt kunnen lezen :) Donderdag hebben we (de participanten) een bijeenkomst om de laatste details vast te leggen. Daarna kan het toestel besteld gaan worden.

    Zelf ga ik mijn spaarpotje nog wat aan moeten vullen, voordat ik wil beginnen. Dat kan nog wel een jaartje duren, want ik heb net een nieuwe stacaravan gekocht, die toch iets duurder uitgevallen is als vooraf gepland. Ik wil niet halverewege moeten stoppen of een pauze inlassen, alleen omdat het potje leeg is.
    Uiteraard zal ik wel al een paar uurtjes boeken wanneer de nieuwe kist nog nieuw is ;). Maar als ik daarna een jaar niet noemenswaardig vlieg, zal dat niet veel effect hebben op mijn benodigde aantal uren; dan moet ik evengoed gewoon opnieuw beginnen.

    Hè, succes met je opleiding! Wie weet vliegen we in de toekomst nog wel eens samen :)

    Eric-Jan

    BeantwoordenVerwijderen