vrijdag 17 juni 2011

Aquila A210 participatie?

Ondertussen heb ik vernomen dat KLM Aeroclub overweegt een Aquila A210 aan te schaffen en daarmee een participatieconstructie op te zetten. Ik heb daarvan de cijfers gezien, maar beloofd ze nog niet openbaar te maken totdat het uit de conceptfase is.
Net als de andere participatieconstructies kost het instappen een bepaald bedrag, waarna tegen een gereduceerd uurtarief gevlogen kan worden. Omdat het een participatie binnen een vereniging betreft, is er een interessante constructie bedacht waarbij ook de niet participerende clubleden het toestel kunnen huren, maar tegen een hoger uurtarief (evengoed nog lager dan bij een andere verhuurder). Alles optellend kom ik uiteidelijk uit op een kostenplaatje dat een klein beetje hoger uitkomt dan de DA-20- of AT-3 participaties.
Daar krijg je dan ook net iets meer vliegtuig voor... De Aquila is een ruim opgezette tweezitter. Ik heb me laten vertellen dat na een vlucht in de A210, de DA-20 cockpit ineens krap lijkt. De uitvoering die KLM Aeroclub op het oog heeft, heeft bovendien een Garmin G500 glass cockpit, wat mij erg aanspreekt.
Ik zou er graag eens in zitten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten